De 5 typische Instagrammers

8eb9e74c19353c02c79f4d495ed09abf

Tegenwoordig ontkom je niet meer aan social media apps als Facebook, Snapchat en Whatsapp. Ik geeft toe: ik ben ook aardig verslaafd. De leukste app vind ik Instagram, die heb ik al vanaf het begin op mijn telefoon. Het is zo ontzéttend verslavend om op Instagram rond te speuren naar de mooiste accounts met de mooiste foto’s. En natuurlijk kom je ook veel diversiteit tegen in de accounts. Dit zijn in mijn beleving de 5 typische Instagrammers:

  1. De Instagrammer die van alles wat los en vast zit een foto maakt. Van mooi geserveerd eten tot een geposeerde hond bijna àlles word wel gepost. Zelf ben ik ook wel een beetje zo’n soort Instagrammer. Fotografie op zich is al een grote hobby van mij. Ik kan je zeggen: het is erg leuk om random foto’s te maken, een VSCO cam effect er over heen te gooien & niet te vergeten de foto’s in de juiste volgorde te posten, zodat er een feed ontstaat. En ik hoor sommigen al vragen: Wat is een feed? Nou, een feed heb je als al je foto’s op Instagram goed bij elkaar passen en als je bij de meeste foto’s hetzelfde soort effect gebruikt.
  2. De Instagrammer die witte kaders gebruikt om een foto te omlijsten. Dit zijn vaak personen die minder tijd besteden aan Instagram. Vroeger deed ik dit ook veel, maar het ziet er een stuk minder mooi uit vind ik. De foto’s lopen dan ook minder goed in elkaar over.
  3. De Instagrammer die spookt. Toch best gek hè: Je hebt bijvoorbeeld 100 volgers en je krijgt 2 likes. Er zijn dan 98 mensen die wel rondkijken op je profiel maar je foto’s niet liken.
  4. De Instagrammer die shoutouts wil. Jongens jongens, waarom doen sommige mensen dit? Beetje bij andere accounts smeken om getagd te worden en te vragen om een shoutout naar hun eigen account voor extra volgers (excuses voor de mensen die dit wel doen).
  5. De hashtag-lover. Deze persoon gebruikt bij elke foto die hij/zij post veel hash-tags. Er worden tags als #follow4follow #girl #boy #food #baby en #selfie gebruikt om likes te krijgen van mensen die “toevallig” op deze hash-tags zijn belandt.

Dit waren de 5 soorten Instagrammers die het eerst in mij opkwamen, maar er zullen er natuurlijk nog veel meer zijn. Wat voor type ben jij op Instagram of heb je geen Insta? Dat kan natuurlijk ook! 😉

 

knipsel

 

 

24 thoughts on “De 5 typische Instagrammers

Geef een reactie

