Mijn liefde voor katten

lizzyy

Vandaag had mijn zusje een hele leuke foto van mij en mijn kat Lizzy gemaakt. Na aanleiding van die foto kwam ik op het idee om mijn liefde voor katten te omschrijven. Ik vind katten hele mooie, maar vooral karakteristieke dieren. Ze gaan geheel hun eigen gang, maar vinden het toch heerlijk als jij weer thuis komt van een lange dag weg van huis.

Ik weet nog precies dat we onze eerste kat (Siepie) ophaalden bij een boerderij waar een nestje met kittens was geboren. Ik was toen volgens mij 4/5 jaar oud. Omdat het onze eerste kat was hadden wij nog geen transportbox, dus hadden we haar meegekregen in een doosje. Tijdens de autorit kroop ze uit het doosje en klauterde ze langzaam op de achterbank. Ik weet nog dat ik daar zo van schrok, dat ik moest huilen. Siepie heeft uiteindelijk maar 5 jaar mogen worden, omdat ze is overreden.. 😦 Ik wist niet wat mij overkwam toen ik het hoorde. De tranen rolden over de wangen van mijn zusje en mij. De vrouwen van de dierenambulance moesten zelfs een traantje weg pinken.

Na Siepie hadden wij nog een kat gehad genaamd Knofje. Knofje is ongeveer 4 jaar geworden en was ook overreden. We vonden het allemaal zo erg en besloten een tijdje geen huisdier meer te nemen. Na een jaar misten wij toch heel erg de aanwezigheid van een kat en besloten we weer een kitten te nemen (Ollie) Inmiddels hebben we er vorig jaar nog een kitten bijgekregen (Lizzy).

14102499_1071969532920397_7898902487120745689_n

Ollie en Lizzy kunnen heel erg goed met elkaar en liggen vaak naast elkaar (half over elkaar heen) op de zitzak of samen opgepropt in het mandje. Elke ochtend zijn ze druk bezig met elkaar uitdagen en vechten. Lizzy is met name een ontzettende uitdager.

unnamed-2unnamed-1

unnamed

Als je het mij vraagt zou ik de aanwezigheid van een kat niet meer kunnen missen. Een hond zou ik ook heel graag willen hebben, want daar ben ik ook enorm gek op. Nu is het te druk om er een hond bij te hebben, maar later zou ik dat erg graag willen.

Ben jij ook een echte dierenliefhebber?

knipsel

 

13 thoughts on “Mijn liefde voor katten

  1. Eerlijk gezegd vond ik katten eerst nare dieren. Mijn enige ervaring met hen was dan ook dat ons terras dagelijks onderplassen en dat ze onze bloembollen terug uitgraven. Maar sinds ik samen ben mijn vriend, heb ik katten leren accepteren. Meer zelfs! Ik ben er zelfs ook van gaan houden. Echt leuke dieren 😀 Overigens een mooie foto van jou 🙂

    Liked by 1 persoon

    1. Ahw snap ik! Soms zijn ze ook zo ondeugend! Wat leuk dat je nu wel meer met katten hebt. Mijn moeder hield vroeger ook niet van katten en sinds ze mijn vader heeft ontmoet houd ze ook erg veel van katten! Lief, dankjewel! 😊

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

