De lentekriebels in februari

87d1f68627dd72d078153e2ffd035042.jpg

Stel je voor dat je weer heerlijk van de warme zon kunt genieten en dat je je zomerse kleding weer uit te kast kunt trekken. Wat heerlijk dat het voorjaar er weer aan komt. Dit winterse weer ben ik op dit moment best zat.

Op dit moment tijdens het typen hoor ik de vogels fluiten, maar er ligt sinds vandaag ook weer een klein beetje winterse sneeuw. Wat balen, maar zo heel lang zal het wel niet meer duren met die winterse buien (hoop ik).

Een maand geleden bedacht ik me ineens om vaker naar de sportschool te gaan, omdat de zomer er weer aan komt. Hier voor ging ik maar eens in de 2 weken naar de sportschool en de motivatie om er naar toe te gaan was ver te zoeken. Op dat moment wilde ik echt strakker worden en de motivatie terug krijgen voor de zomer. Ik ben vanaf dat moment keihard aan de bak gegaan en ik ben nu een maand lang 3 keer per week naar de sportschool geweest. In het begin was het wel weer wennen om op de loopband te staan, maar het ging vrij snel weer beter. Hier even een paar motiverende quotes voor diegenen die ook willen sporten:

38115d02fda16cc0da8c8c1a0747783d

366c7c101dd5a04672ca83b8d7bc9f12

99895dd02128847e1b0d8aee199b00ff

Gister was ik ook in de sportschool en stond ik op de loopband naast een meisje die ook hard bezig was met trainen. We raakten in gesprek en we begonnen samen te trainen, daarna hebben we nummers uitgewisseld om vaker samen te gaan sporten. Ik vind het wel super fijn om een train maatje te hebben, want daardoor motiveer je elkaar en het is natuurlijk super gezellig. Ik probeer nu iedere week 3/4 keer naar de sportschool te gaan en het voelt echt goed.

Mijn schema ziet er als volgt uit:

  • 20 minuten hardlopen
  • 20 minuten krachtraining/oefeningen
  • 10 minuten fietsen
  • 5 minuten roeien

Doordat ik nu enorm gemotiveerd ben voor het sporten heb ik ontzettend veel zin gekregen in de zomer. En vooral nu ik merk dat het ’s avonds weer wat langer licht blijft. De februari maand moeten we helaas nog even onder de ogen komen, maar daarna begint het al weer maart/april te worden.

Heb jij ook zo veel zin in het voorjaar?

knipsel

 

16 thoughts on “De lentekriebels in februari

  1. Zo leuk dat je iemand in de sportschool hebt ontmoet om mee te sporten! Ik ben ook ongeveer een maand geleden begonnen met het oppakken van sporten, maar dan thuis. Twee weken terug heb ik alleen wat verkeerd gedaan met dansen waardoor ik nu last heb van een spier. Ik kan hem dan ook niet te veel gebruiken nu. Echt vervelend, want ik was net gemotiveerd :’) Xxx

    Liked by 1 persoon

      1. Mijn dansjuf heeft gezegd dat ik een paar weken wat rust moet houden en vooral het stukje dans waar het door is gekomen niet mag doen. Het zou wel goed moeten komen en anders inderdaad even langs de dokter 🙂 Xxx

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

