Music day – Arctic Monkeys

arctic-monkeys-1

HI,

Ik was net bezig met het nadenken over een blog-post. Ik had wel weer een artikel kunnen schrijven over mode of lifestyle, maar het leek mij leuk om een keer ander soort artikelen op mijn blog te schrijven. Het idee is om af en toe een artikel te schrijven over een solo artiest of over een band. Ik laat dus eigenlijk mijn muziek smaak aan jullie zien en vertel daarbij over de desbetreffende artiest/band.

Vandaag ga ik het hebben over de Arctic Monkeys een Indierockband uit Engeland (Sheffield). De band is in 2002 opgericht door zanger & gitarist Alex Turner. De rest van de band bestaat uit: gitarist Jamie Cook, bassist Nick O’Malley & drummer Matthew Helders. Alex Turner & Jamie Cook waren buurjongens uit de buitenwijk High Green in Sheffield. In 2001 begonnen zij met het maken van muziek toen zij allebei een gitaar kregen als kerstcadeau. De 2 andere bandleden leerden zij kennen via Stockbridge High School waar de jongens tot hun 16e opzaten.

arctic_monkeys01_website_image_sgjv_standard

De band kreeg in 2004 en 2005 als eerste band ooit bekendheid door het internet en mond tot mond reclame. Met hun debuutalbum “whatever people say I am, that’s what i’m not” werden ze razend populair in het Verenigd Koninkrijk en het was zelfs het best verkopende debuut ooit. In de zomer van 2006 traden ze in Nederland voor het eerst op tijdens het Lowlands-festival in Biddinghuizen.

tumblr_n62iz84jt01tutzieo1_500

De Arctic Monkeys heb ik 2 jaar geleden leren kennen via YouTube. Ik liet het gelijk aan Carmen (mijn zusje) horen en zij was ook gelijk fan van de muziek. Helaas hebben ze al een hele lange tijd geen muziek meer gemaakt & via Instagram zeggen sommige mensen dat de band uit elkaar is, maar hier is geen duidelijk bericht van. Wat ik wel weet is dat Alex Turner in 2013 als bijproject “The Last Shadow Puppets” heeft opgericht samen met Miles Kane. Deze band heeft ook een aantal hele toffe rock nummers uitgebracht en is nog steeds bezig met het maken van muziek.

Afbeeldingsresultaat voor the last shadow puppets

Dit was mijn artikel over De Arctic Monkeys. Luister jij ook wel eens naar deze muziek of kende je deze band nog niet?

naam

9 thoughts on “Music day – Arctic Monkeys

  1. Ik ben gisteren naar het zeven layers festival van Dotan geweest ken je dat? T is zo tof, met allemaal nieuwe nog onbekende singer songwriters uit het buitenland! Leuk artikel! 😊 Xx

    Liked by 1 persoon

  2. Leuk artikel! Arctic Monkeys zijn niet uit elkaar, maar Alex Turner is de komende tijd nog inderdaad bezig met Miles Kane in The Last Shadow Puppets. Wel heeft hij in recente interviews gezegd dat hij bezig is met het volgende Arctic Monkeys album, maar dat het nog 1-2 jaar minstens duurt voor deze uitkomt.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

