Sites waar we vroeger allemaal opzaten

jkkjkhjk

Social media is nu niet meer weg te denken uit onze dag, maar toen we klein waren was dat allemaal anders. We speelden spelletjes op de computer, waren bezig met go money verdienen op Gosupermodel en we verzorgden dieren op Neopets. 

Ik begon al aardig jong met het spelen van spelletjes op de computer (Wat toen nog een computer was met een dikke achterkant). Ik weet nog dat ik begon met het spelen van spelletjes op Sesamstraat.nl, dat vond ik toen helemaal geweldig. Op een gegeven moment begon ik met het spelen van Neopets. Je kon een fantasiedier kiezen en daarmee kon je geld verdienen, een huisje kiezen (bijvoorbeeld onder water) of meubels kopen. Ik kon er echt uren mee bezig zijn. Ik was dan ook altijd heel erg trots op mijn account en verheugde me er elke schooldag op om na schooltijd weer neopets te spelen.

Panfu, dat was ook zoiets. Je maakte een panda en had een eigen boomhuis, waarbij je je eigen meubels kon kopen. Je kon naar allemaal verschillende plekken toe reizen, zoals het zwembad, de disco of boomhuizen van andere panda’s.

Op een gegeven moment begon ik Gosupermodel te spelen en dat werd echt een soort van verslaving, volgens mij was ik toen 9 of 10 jaar oud. Je kon via verschillende spelletjes gomoney verdienen (het geld in gosupermodel). Ik was heel erg actief hierin, want elke dag was ik bezig met het garderobespel om zoveel mogelijk gomoney te verdienen. En soms was er dan iemand die beweerde dat als je je wachtwoord zou geven je heel veel extra kleding, spullen & gomoney kon krijgen. Ondertussen werd je dan gehackt en werden al je spullen van je afgepakt.

 

Deze sites vond ik echt geweldig vroeger en horen echt bij mijn jeugdsentiment. Hadden jullie vroeger ook een account op een van deze sites of wat voor spelletjes speelden jullie?

 

naam

 

36 thoughts on “Sites waar we vroeger allemaal opzaten

  1. Ik ben echt een aantal jaar verslaafd geweest aan Gosupermodel. Dat was echt mijn ding, haha. Een tijdje terug hoorde ik dat de site gestopt is. Dat vond ik echt heel jammer. Het is echt een deel van mijn jeugd geweest. Blijkbaar waren er niet genoeg mensen die dit nog leuk vinden.. Xxx

    Liked by 1 persoon

      1. Ja, klopt! Dat vond ik eigenlijk te ver gaan. Je kan niet verwachten dat die jonge meisjes al hun geld uitgeven aan een internetspelletje. Van mijn moeder had ik dat niet eens gemogen. Xxx

        Liked by 1 persoon

  2. Haha omg ja! En ook habbo, stardoll en digidier whaha. En natuurlijk de spelletjes op de website van barbie en pollypocket. Super grappig om daar aan terug te denken.

    Liked by 1 persoon

  3. Leuk he, terugdenken aan spelletjes van vroeger! Ik speelde vroeger graag Powergirls (zo heette dat volgens mij), dan kleedde je je karakter aan en battle’de je met andere meiden om te winnen. Moest je proberen groepjes te vormen (wat de mooist geklede meiden natuurlijk het beste konden). En Stardoll, dat ook vooral ging om het aankleden van je karakter en je kamer! Zo leuk om nog tegen te komen 😉 Ook speelde ik Neopets en had ik voor tijdens school een Tamagotchi die ik niet los kon laten haha :p
    xxx

    Liked by 1 persoon

    1. Powergirls ken ik niet! Stardoll heb ik ook een tijdje gespeeld, alleen ik snapte er toen niks van😂 omg een tamagotchi.. ik zette zelfs snachts mn wekker op hem eten te geven😅😅

      Like

Geef een reactie

