Mijn landen/steden bucketlist

Red-Beach-Santorini

Mijn droom is om zoveel mogelijk te gaan reizen in mijn leven. Verschillende culturen te leren kennen, mensen te ontmoeten en de mooiste plekken te bezoeken. Ik ben altijd heel erg geïnteresseerd in wat mensen bezighoud in hun dagelijks leven. Vooral mensen in andere landen, omdat zij net weer op een andere manier leven dan wij als Nederlanders.

Jamaica (Caribisch gebied):

Jamaica lijkt me een ontzettend mooi eiland. Je hebt er prachtige witte zandstranden, tropische regenwouden, watervallen etc. Het is ook een geweldig eiland om sporten te beoefenen zoals: zeilen, diepzeeduiken, windsurfen, parasailen en waterskiën. Een typische Jamaicaanse sport is ‘Push Cart Derby. Mensen racen in zelfgebouwde karretjes van een berg af.  In Jamaica is reggae ontstaan en is daar een echte kunsttraditie geworden. De officiële taal die ze spreken in Jamaica is Engels. Genoeg te beleven dus in Jamaica. Ik zou hier heel erg graag een keertje naartoe willen!

jamaicaaa

Santorini (Griekenland):

Mijn ouders zijn hier een keer samen naartoe geweest. Ze hadden alleen een rugzak bij zich en gingen ‘eilandhoppen’. Ze zochten steeds een kamer om te overnachten ook wel bed & breakfast genoemd. Santorini vonden ze een van de mooiste plekken waar ze geweest waren. De mooie witte huisjes maken het tot een echt vakantieland. In Santorini zijn ook veel speelfilms opgenomen, bijvoorbeeld Lara Croft Tomb Raider is hier opgenomen. Je hebt in Santorini witte stranden met een blauwe zee en dat in combinatie met de witte huisjes creëert een echte mediterraanse sfeer. Dit eiland zou ik absoluut van mijn bucketlist af willen strepen. 🙂

santorini24-private-day

New York (United States):

New york, de stad die nooit slaapt. Wie wil er nou niet een keer naartoe? Er zijn zoveel redenen waarom ik in ieder geval een keer naar New York wil. Ik zou alleen al voor de prachtige skyline naar deze wereldstad toe willen. Als ik ooit naar New York toe zou gaan, dan zou ik de stad gaan verkennen op de fiets. Lekker in de buitenlucht alle bezienswaardigheden gaan bezoeken.

8644bd_9ba7495f03b241acb3ef4a4ea0d1faba.jpg

Zuid-Afrika:

Een rondreis door Zuid-Afrika kan ik zeker niet missen op mijn bucketlist. Je kan er op safari in tientallen nationale parken. Die olifanten, tijgers en leeuwen wil ik toch echt wel een keer van dichtbij zien! In Zuid-Afrika kun je heel veel verschillende activiteiten ondernemen zoals: diepzeeduiken, surfen, mountainbiken, ballonvaren, paragliden, benji springen, vliegvissen, bergbeklimmen, zweefvliegen etc. Klinkt dat niet geweldig? Ik heb gelijk al zin om er naartoe te gaan op vakantie. 😉

Rio de Janeiro (Brazilië):

Rio de Janeiro ligt in het zuidoosten van Brazilië. De stad is bekend om de drukbezochte stranden, het reusachtige standbeeld en natuurlijk het uitbundige carnaval in Rio. Dit carnaval word jaarlijks bezocht door duizenden toeristen, die dit altijd al wouden bijwonen. Het lijkt me een hele gave en bijzondere stad om een keer naar toe te gaan. Als ik ooit naar deze stad toe ga, dan ga ik natuurlijk wel tijdens het carnaval in Rio. 🙂

Thailand:

Backpacken in Thailand, om van te dromen.. Het is ook nog eens goedkoop, want je kunt voor 25 euro per dag al rondkomen in Thailand. Je hoeft zelfs niet van te voren te boeken voor kamers of hotels, want bij de meeste accommodaties kun je gewoon naar binnen lopen en is er meestal wel plek.  Voor een paar euro kun je zelfs wel 10 uur lang in de bus zitten. Thailand heeft haast alles wat je zoekt in een mooie reis. Je kunt er door de jungle toeren, mooie witte stranden bezoeken of een dagje olifanten wassen. De cultuur is totaal anders dan in ons kikkerlandje en daarom lijkt het mij zo gaaf om daar een keer naartoe te gaan.

 

Dit waren de landen & steden die op mijn bucketlist staan en die ik dolgraag een keer wil bezoeken. Welke landen en/of steden zouden jij ooit nog eens willen bezoeken en waarom?

 

naam

 

14 thoughts on “Mijn landen/steden bucketlist

  1. Ik ben vorig jaar zomervakantie met mijn schoonfamilie in Zuid-Afrika geweest, en het was fantastisch!! Een droom die voor me uitkwam 🙂 We hebben 2x de Big Five gezien, zijn gaan walvissen spotten, hebben de cultuur leren kennen en superveel leuke & wonderbaarlijke dingen gedaan. We waren in het noord-oosten van Z-A, en dat is zeker aan te raden! De vriendin van de broer van mijn vriend (haha) zei dat ze het noord-oosten mooier vond dan het zuiden!
    Ik wil verder ook nog héél graag naar Santorini en New York. Lijken me beide zo bijzonder! Leuk lijstje heb je 🙂
    Liefs xxx

    Liked by 1 persoon

    1. Zoo gaaf dat je daar bent geweest! Lijkt me echt geweldig om daar ooit nog eens naar toe te gaan! Wat leuk dat je walvissen hebt gespot, die zou ik ook echt eens willen zien! Echt mooie dieren zijn dat! 🙂 dankjewel! ❤

      Like

      1. Zeker doen! Ik kan je wel aanraden om, als je ooit gaat, met een groepsreis mee te gaan, dat hebben wij ook gedaan. Dan voel je je heel veilig, heb je meteen heel veel informatie via je reisleider en je hebt nog steeds genoeg vrije tijd en privacy met je reispartner/familie! 🙂 xxx

        Liked by 1 persoon

      2. Jaa dat lijkt mij ook fijner en veiliger! En als er iets gebeurd heb je altijd een reisleider die meer informatie heeft over het land zelf. Het lijkt met ook super gezellig als je met een groep gaat, want dan ontmoet je allemaal nieuwe mensen! ❤

        Like

      3. Allemaal helemaal waar! En ook al verwacht je heel veel oude mensen bij groepsreizen, in de zomervakantie valt dat heel erg mee 🙂 Bij ons was een derde nog jong (volwassene)! 🙂

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

