Mini worstenbroodjes

Hey volgers,

Ik had vandaag heel erg veel zin om iets te bakken, dus ik heb mini worstenbroodjes gemaakt. Het is relatief simpel om te maken & het is super lekker.

Wat heb je nodig?

  •  Bladerdeeg (voor zowel hartige als zoete hapjes)
  • Mini knakworstjes
  • Eventuele kruiden (Ik heb basilicum kruiden gebruikt) 

2016-04-28 04.18.47 1.jpg

Stap 1: Haal het bladerdeeg uit de verpakking en laat het ontdooien. Snij daarna elk stukje bladerdeeg in vier gelijke stukken.

2016-04-28 04.18.43 1.jpg

Stap 2: Leg een knakworstje op het deeg en vouw het deeg dubbel tot een driehoekje. Maak het driehoekje daarna dicht met een vork.

2016-04-28 04.27.38 1.jpg

Stap 3: Leg alle driehoekjes op een bakplaat met bakpapier erop, zodat ze niet aan de bakplaat gaan plakken. Strijk er met een kwastje eigeel overheen en strooi tot slot nog wat kruiden er overheen. Ik heb basilicum kruiden gebruikt, dat vond ik zelf super lekker erbij smaken.

2016-04-28 04.18.38 1.jpg

Stap 4: Verwarm de oven 5 minuten voor op 200 graden. Daarna doe je de mini worstenbroodjes voor 20 tot 25 minuten in de oven op 200 graden.

Dit is het uiteindelijke resultaat, ziet het er niet super lekker uit?

Een tip: Je kan deze bladerdeeg hapjes ook maken met bijvoorbeeld mozzarella & peterselie, dat is ook echt super lekker.

2016-04-28 04.13.44 2.jpg

2016-04-28 04.18.24 1.jpg

Dit was alweer mijn blog post. Ik hoop dat jullie de uitleg gesnapt hebben en als je het hebt gemaakt laat dan even weten of je het ook zo lekker vond!

 

naam

 

 

 

 

 

18 thoughts on “Mini worstenbroodjes

Geef een reactie

